Személyre szabható térfogatú CS 9600 Smart CBCT
Vatech Green X CBCT

Mi a fogászati röntgenfelvétel?

Olyan kétdimenziós megjelenítése a fogaknak, mely lehetővé teszi a gyökércsúcs körüli elváltozások és a fogakat körülvevő csontállomány megítélését minimális sugárterhelése mellett. Ennek köszönhetően kiválóan alkalmas a fogászati rutindiagnosztikában az egyszerű elváltozások diagnosztikájára, illetve kontrollálásukra.

Két fő csoportját különböztetjük:

Digitális intraorális felvételek

Ebben az esetben a szenzor a páciens szájában van, a sugárforrás azon kívül.

Periapicalis (ún. kisfog), Teljes státusz, Carieskereső,

Hagyományos intraorális felvétel elérhető csak a Fehérvári rendelőnkben!

Extraorális felvételek

A film és a sugárforrás is a páciens szájüregén kívül helyezkedik el.

Panoráma (OP), Panoráma Sinus, Panorama nyitott-csukott szájjal, PA Sinus, Teleröntgen oldalirányú, TMI

Milyen sugárdózissal jár a vizsgálat?

A fogászati célú röntgenképek sugárterhelése a legkisebb az orvosi képalkotásban. Mindezek mellett a VIP Dentalban használt készülékek a mai modern digitális technikával vannak felszerelve, mely tovább csökkenti a sugárterhelés mértékét, és a pácienseket ólomköpennyel védjük a felesleges sugárterheléstől. Mindezek által egy felvétel sugárdózisa kevesebb, mint egy nap háttérsugárzásnak felel meg.

Felvétel típusaEffektív dózis (µSv)
Periapicalis felvétel (1 db)1
Digitális panoráma felvétel (1db)6
Oldalirányú/PA digitális kefalometriai felvétel (1db)5-6

A teljesség érdekében fontos megjegyezni, hogy egy napi háttérsugárzás mértéke 8 µSv és egy 3 órás repülőút alatt az embert kb. 36 µSv sugárzás éri!

Mi a vizsgálat menete?

A kezelőorvos által a beutalón megjelölt felvételtípust szakképzett asszisztensek készítik el a következőképpen:

1. A megfelelő képminőség elérése érdekében a páciensnek minden fémet és akadályozó tárgyat el kell távolítania a vizsgálandó részről, így például fülbevalót, nyakláncot, piercinget, hajgumit, szemüveget és kivehető fogpótlást is.
  2. A sugárzástól a pácienst ólommellény használatával védjük.
  3. A pácienst az asszisztensek intraorális felvétel készítése során ülő, extraorális képnél ülő vagy álló helyzetben pozícionálják és instrukciókkal látják el az ideális felvétel elkészítéséhez.
  4. A páciensnek kb. 5 másodpercig kell mozdulatlannak lennie a mozgási műtermék elkerülése végett.
  5. Az röntgenképeket digitális formában, képnézővel együtt továbbítjuk a kezelőorvos számára, de a vevő röntgenfilm formájában is kérheti a képanyag kiadását.

Milyen röntgen felvételtípusok vannak?

Felvétel típusaMilyen célból?Mi vizsgálható?
INTRAORÁLIS PERIAPICALIS FELVÉTEL
  • Fogászati célból dentális elváltozások diagnosztizálására 2-3 fog esetében.
  • Periapicalis elváltozások
  • Gyökércsatornák
  • Canalis mandibularis helyzete
  • Csontszerkezet
INTRAORÁLIS SZÁRNYAS FELVÉTEL
  • Fogászati célból fogszuvasodás megítélésére.
  • Caries
PANORÁMA FELVÉTEL
  • Fogászati célból dentális elváltozások diagnosztizálására és kontrollra.
  • Fogszabályozási célból tervezéshez.
  • Periapicalis elváltozások
  • Gyökércsatornák
  • Csontszerkezet
  • Arcüreg recessus alveolarisa
OLDALIRÁNYÚ TELERÖNTGEN FELVÉTEL
  • Fogszabályozási célból tervezéshez..
  • Rekonstruktív sebészeti célból műtéti tervezéshez. .
  • Maxilla és mandibula helyzete
  • Fogak pozíciója
PA TELERÖNTGEN FELVÉTEL
  • Fogszabályozási célból tervezéshez..
  • Rekonstruktív sebészeti célból műtéti tervezéshez. .
  • Arc aszimmetria
SINUS PA FELVÉTEL
  • Fogászati vagy fül-orr-gégészeti célból az arcüreg megítélésére.
  • Arcüreg gyulladásos folyamatai
  • Jelentősebb méretű oroantralis fistulák
SINUS PA FELVÉTEL BEÁLLÍTÁSSAL
  • Fogászati vagy fül-orr-gégészeti célból az arcüreg megítélésére.
  • Arcüreg gyulladásos folyamatai
  • Jelentősebb méretű oroantralis fistulák
TMI FELVÉTEL (4 OSZTATÚ)
  • Fogászati célból az állkapocsízület vizsgálatára.
  • Nyitott és csukott állapotban az ízületi fejecs és vápa viszonya és helyzete
GÉPPARKUNK
Kodak_cs9600
Kodak CS9600
Nagytérfogatú

A CS 9600, a német Carestream gyártó legújabb CBCT és panoráma készüléke, mely a CELLERANT „Best of Class” Technology, a Krakdent és az Edison díjat is elnyerte 2019-ben. A készülék éles panoráma felvétel készítésére alkalmas a legújabb technológia által, és kifejezetten vékonyszeletes CBCT felvételeket is biztosít alacsony sugárdózis mellett.

A gép képes a teljes arckoponya leképezésére a nyaki gerinccel együtt, ugyanakkor a gyökérkezelés tervezésére 75µm-es felbontást is képes biztosítani. Mindezek mellett a képnéző szoftverében integrált implantáció tervezés segíti a fogorvosok munkáját.

Elérhető Budán a Fekete Sas utcai, Pesten a Madách Imre úti rendelőinkben, valamint Debrecenben.

K90003D
KODAK 9000
Extraorális

A Carestream vállalat egyik kiemelkedő 2in1 készüléke, mely használható hagyományos 2D röntgenképek, illetve kis térfogatú 3D CBCT képek készítésére is. A 2D módban alkalmas panoráma, sinus és nyitott-csukott ízületi felvétel megjelenítésére, lehetővé téve a periapicalis elváltozások és a csontszerkezet gyors kiértékelését. Az elkészült felvételek digitális formában a Carestream által kifejlesztett képnézővel kerülnek rá DVD-re vagy online rendszerben kerülnek elküldésre a kezelőorvos számára. Mindezek mellett a páciens a rendelőben igényelheti a képanyagot röntgen film formájában is.

Elérhető a debreceni rendelőben.

sirona-orthospos-2sl
Sirona Orthospos 2SL
Extraorális

A Sirona legújabb két dimenziós röntgengépen, mely az legmodernebb technológiai vívmányokat hordozza magán. A DCS (Direct Conversion Sensor) technológiájának köszönhetően egyedülálló módon egymással párhuzamosan több panoráma kép leképezésére képes, melyből a szoftver a Sharp Layer funkció által kiválasztja az páciens fogívére tökéletesen illeszkedőt. Ezeknek köszönhetően elérhetővé válik mindenki számára egy ideális, és éles panoráma felvétel készítése.

Elérhető Budapesten a Fekete Sas utcai és Madách Imre úti rendelőben.

greenx
GREEN X

A GREEN X korunk legprecízebb és legjobb minőségű panoramikus és Cone Beam képalkotási technológiáját nyújtja egy innovatív képalkotó folyamat segítségével a Vatech jelentős tapasztalata révén. Jelentősen javít a diagnózis pontosságán, elősegítve a kezelési folyamat tervezését, így járulva hozzá a páciensek elégedettségéhez.
A GREEN X összesen 5 FOV-méretet tesz lehetővé 4×4-től egészen 16x9cm (16x15cm) – ig. A megfelelő FOV-méret kiválasztásával optimális képméretet kaphat a diagnosztikai igényeinek megfelelően, így csökkentve a pácienst érő szükségtelen sugárdózist.

A GREEN X optimális felvételeket tesz lehetővé a speciálisan a diagnózishoz tervezett szenzorral. Egyéni diagnosztikai igényeinek megfelelően két képméret, a LAT és Teljes LAT közül választhat. Beépített szenzorrendszer lehetővé teszi a magas minőségű felvételkészítést biztonságos és kényelmes környezetben.

Elérhető a Székesfehérvári rendelőben.